Bitarna på plats

Ibland blir det långa luckor mellan kunderna på jobbet och då händer det att jag tar en sväng i centrum, kanske tar en fika eller bara surfar runt bland bloggar och facebookspel. Ja, jag är en sån där facebookare som måste in och kolla med jämna mellanrum men det kanske blir mindre utav det nu?
Ibland, när alla bitar faller på plats kommer jag iväg och tränar.
Idag är en sån dag! :)
När jag klarat av de första kunderna tog jag träningsväskan och knatade iväg till gymmet där jag körde igenom musklerna ordentligt. Det är så skönt! Efter ett styrkepass känner man verkligen att man gjort något!


Från början hade jag tänkt gå tillbaka till jobbet efter det och ta löprundan ikväll men jag insåg att det kanske var att utmana ödet. Jag är inte en person som är speciellt bra på att skjuta upp saker och sen få dem gjorda...
Såå, istället blev det en snabb promenad hem där gympaskorna fick byta plats med löparskorna och sen ut på runda nr 2.

Det kändes något lättare idag, är det inbillning eller beror det kanske på att jag var ordentligt uppvärmd efter gymmet?

Det återstår att se, det är ju några vändor kvar och förhoppningsvis är jag fast i löparträsket när jag tagit mig igenom detta! :)

Kommentarer
Postat av: Carina

Spännande att få läsa om din resa mot marathon. ler. eller åtminstone mot löparträsket :)



Jag har alltid varit precis som du, hatade verkligen att springa i skolan. Självklart för att jag var askass på det. kom alltid toksist och orkade inte springa ens den kortaste sträckan. Och nu har jag sprungit tjejmilen... och spring cross... och tjurruset.



Jag har ingen toppenkondis än, men nånting har hänt iaf. och mer ska hända. jag har sikte på brobyrundan 20km nästa höst och i sommar ska vi springa i fjällen förhoppningsvis. Mitt långtidsmål är det jubileumsmarathon som går av stapeln 2012. :)



jag läser med spänning och hoppas du klarar dig utan skador. kramar

2010-10-06 @ 08:15:20
Postat av: Linda

Attans vad du är duktig Carina!

Då få jag ha dig som förebild så kör vi marathon tillsammans 2012! :)

2010-10-06 @ 13:40:24
Postat av: Carina

ja! :-D



har du hittat till funbeat.se? jättttttebra sida.

2010-10-06 @ 13:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0