Tungt

Började med att värma upp med hjälp av 20 minuters styrketräning i vardagsrummet. Det kändes att det var ett tag sen, men när det gäller styrkan så vet jag att det går snabbt att komma tillbaka.

Direkt efter det bytte jag om till löparkläder och stack ut i det strålande vädret. Eftersom uppvärmningen var klar sprang jag direkt och det kändes helt ok till en början. Tyvärr blev det ett väldans kryssande bland alla andra som var ute och njöt av solen. Det blev således svårt för en ovan löpare som jag att koncentrera mig på just löpnigen vilket resulterade i en tung runda. Nöjde mig fasktiskt med 4 km fast jag från början tänkt en längre sträcka....

Var det ett misstag att köra både styrka och löpning samma dag, speciellt som jag inte varit igång så länge efter uppehållet?
Ja, jag tror att det påverkade en del.

Hade det varit bättre att vänta lite med löpningen tills alla andra gått hem och korkat upp lördagsflarran?
Japp, tror jag gör så i fortsättningen.

Det har sina fördelar att vara ensam ute i mörker och kyla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0