Lång paus & nya tag

Helt plötsligt var det avslutningar en masse, jul, mellandagar, nyårsfirande och hotellvistelse.
All form av träning lades på hyllan och ersattes av ett ständigt ätande och mysande. 4 veckors uppehåll! :(

Sen i måndags är det återigen mitt nya liv som gäller. Tillbaka till träningen och lite mer eftertanke bakom ätandet.
Det började bra för att rasa totalt på torsdagen.... :/
Måndag bjöd på lite styrketräning, på tisdagen blev det löpning enligt schemat, på onsdagen ytterligare lite styrka men torsdagens löpning sköts på framtiden. Det var det där med mig och skjuta på saker. Tänkte ta det på fredagen istället och kanske köra lite styrka också. Det blev inte så. Vem är egentligen förvånad?

Men skam den som deppar ihop för såna saker. 
Idag är det lördag och efter jobbet blev det ett provpass på nytt gym. Funderar på att köpa kort där och efter dagen tror jag att det blir så.

Började med uppvärmning på löpbandet, första gången(!), 5 km blev det. :) Efter det 50 minuters träning i olika maskiner. Inget riktigt flyt så här första gången, det tar ett tag att hitta de maskiner man gillar och få till ordningen osv. Det fanns dock massor att välja på så det blir nog bra efter ett par gånger!

I morgon är det ett långpass på schemat... Jag pausade ju lagom till att de drog igång så vi får se hur det går.. Allt är bättre än inget åtminstone! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0