Den problematiska maten

Det här med att få i sig rätt grejer vid rätt tidpunkter, före och efter träning osv är inte helt lätt har jag märkt.
För det första så har vi så dåligt med grejer hemma och för det andra så vill jag försöka undvika energidrycker och dylikt så gott det går. Det kanske är dumt? Det blir ju lätt ett väldans ätande för att försöka hålla de riktlinjer jag läst mig till.... :S

Frukosten tycker jag att jag hittat en variant som funkar: Havregrynsgröt med hemlagat äppelmos, kanel & mjölk. Något protein till det som ett ägg, en kesomacka eller liknande tillsammans med kaffe.

Mellanmål (2 st) är numer ett måste, magen protesterar högljutt om den blir utan, och där är det snäppet svårare. Ibland blir det en frukt eller lite keso, lite nötter emellanåt men det där med planering är inte helt enkelt har det visat sig.

Lunchen är egentligen inget problem, så länge jag tänker lite i förväg. Hmm.... Äter det mesta, en vanlig lunch helt enkelt, men i lite mindre portion möjligen.

Middag likadant - funkar rätt bra.

Men efter träning som sagt. Ibland blir det helt fel i tiden och det känns dumt att äta vare sig mellis eller mat. Hur gör man? Hur tänker man?

Jag får filura på det där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0