Den magiska gränsen

I går söndag var jag iväg och köpte dubbar till löparskorna, med snöblask och is vågar jag mig inte ut utan såna, men upptäckte när jag kom hem att de inte passade mina skor. :(
Idag efter företagsjobbet var jag iväg och köpte en annan variant men istället för att testa dem drog jag iväg till nya gymmet. Måste ju vänja mig vid det tänkte jag.



Sprang på löpbandet för andra gången i mitt liv och det gick riktigt bra, 11 km blev det! Det var egentligen gårdagens pass men nu blev det gjort.
Tror det är första gången som jag faktiskt sprungit så långt! Och inte var jag slutkörd heller, körde lite i magmaskinen innan jag tog tag i stretchen.

Nu gäller det att inte bli för bekväm och bara köra löpband, det är nog inte riktigt samma sak ändå. Nu hade jag tex ingen som helst lutning och så platt är det ju inte i verkligheten...

Men! Den magiska gränsen är ändå passerad, jag vet nu att jag faktiskt kan springa lite längre sträckor - bara en sån sak! Delmålet 2.5 km utan att dö känns ju som en walk in the park numer. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0