Det är ok

Lördag och inget definitivt planerat men med massor att göra. Det brukar vara så.
Jag hade en halv tanke om att jag skulle köra ett Paolopass här hemma men eftersom det inte blev av i morse rann det ut i sanden.... Det var det där med att skjuta upp saker. :/


I stället blev det ett trevligt besök på Hem & Villamässan som innefattade en inte lika trevlig lunch: grillkorv. Trots lammkorv dagen till ära så är det varken nyttigt eller speciellt gott.
Barnen skulle iväg, tvätten tvättas och maten lagas. Nu sitter jag med ett glas rödvin i väntan på att lördagsmiddagen, fläskfilé & potatisgratäng, ska bli färdig. Gott! Och det känns helt ok.

Jag har lärt mig att om jag plockar bort för mycket av sånt som är mer eller mindre nyttigt men gott så går det snabbt åt skogen med mina försök att leva ett smalare liv. Så länge jag tränar regelbundet kan jag i sort sett fortsätta äta som vanligt och då lever man allt som oftast lite nyttigare av bara farten! På sista tiden har jag tom kunnat hålla mig från att nalla av alla äppelpajer, muffins och annat som fyller frysarna efter höstskörden och det har nog aldrig hänt tidigare. :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0