Halt & Mörkt

Tanken var att jag skulle ha sprungit igår men när jag kom hem från jobbet vart det både kolsvart och snorhalt ute. Vågade mig helt enkelt inte ut. 
I morse blev det sovmorgon och plötsligt behövde ena sonen skjutsas till dagens aktivitet och tankarna på att skjuta upp springandet till imorgon började snurra. Men, jag vet ju hur det blir. Oftast ingenting. Så det var bara att ta sig i kragen och byta om!

Och vilken tur att jag kom iväg! För första gången sen jag drog i gång sprang jag nonstop och det kändes kanon!

Faran med att följa ett så "snällt" schema som jag gjort är att man kanske är lite för snäll mot sig själv, man utmanar sig inte utan skyller på att det ska gå så här långsamt. Nu har jag struntat lite i planeringen och sprungit mer än vad som var sagt och det känns ändå rätt bra. :)

Nu dröjer det inte länge tills den riktiga träningen inför marathon drar igång, då är det bara att köra på!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0